پوتین همکاری های روسیه و چین را راهبردی اعلام کرد

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با وان ایی وزیر امور خارجه چین با اشاره به روند پرشتاب توسعه همکاری های دو کشور، مشارکت پکن و مسکو در عرصه های مختلف را راهبردی اعلام کرد.

SNN


به گزارش خبرچه به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، دیدار پوتین و وان ایی روز پنجشنبه در کاخ کرملین انجام گرفت و رئیس جمهوری روسیه با اشاره به دیدار 10 روز پیش خود از چین به برگزاری همایش همکاری بین المللی راه ابریشم موسوم به «یک کمربند - یک جاده» در پکن اشاره کرد و آن را موفق خواند. ..... 

پکن در زمان حاضر در مسیر مشهور به جاده ابریشم شش راهگذر «قاره ای آسیا و اروپا» (جدید)، «روسیه - چین - مغولستان»،‌ «غرب آسیا ـ آسیای مرکزی - چین»، «شبه قاره هندوچین ـ چین»، «پاکستان ـ چین» و «بنگلادش - ‌چین -هند - میانمار» را در دست اجرا دارد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، رئیس جمهوری روسیه در دیدار با وزیر خارجه چین گفت: مشارکت همه جانبه راهبردی میان دو کشور در حال گسترش است.

وزیر خارجه چین نیز طرح دولت این کشور برای راه ابریشم موسوم به «یک کمربند - یک جاده» را همسو با منافع بلندمدت این کشور و روسیه اعلام کرد.

روسیه در چارچوب مواضع نگاه به شرق، گسترش روابط با چین را در دستور کار قرار داده است که افزون بر عرصه های اقتصادی شامل افزایش همکاری های سیاسی، دفاعی و حتی نوعی اتحاد در برابر غرب به ویژه آمریکا می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد