درخواست کمک محمود عباس از پوتین برای مقابله با دونالد ترامپ

محمود عباس خواهان کمک ولادیمیر پوتین برای جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس شد.

محمود عباس درخواست کمک محمود عباس از پوتین برای مقابله با دونالد ترامپ

به گزارش خبرچه به نقل از سرویس بین الملل جام نیـوز، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی خواهان کمک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه برای جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا در اسرائیل به بیت‌المقدس شده است.

   

صائب عریقات، دبیرکل سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) به خبرنگاران گفته است در صورتی که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا به وعده انتخاباتی خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس عمل کند، دورنمای صلح با اسرائیل "نابود خواهد شد."

 

به گزارش بی بی سی، عریقات که از دیپلمات‌های پرسابقه فلسطینی است و برای سال‌ها مذاکرات صلح با اسرائیل را هدایت کرده، گفته است که پیام محمود عباس را در سفر اخیرش به مسکو، به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه تحویل داده است.

 

به گفته عریقات، محمود عباس در این نامه خواهان کمک رئیس‌جمهوری روسیه شده و گفته است چنین انتقالی، خط قرمزی برای فلسطینیان بوده و خطرناک است.

 

روز جمعه، مفتی بیت‌المقدس هم در خطبه‌های نماز جمعه خود گفت انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، "حمله" به مسلمانان سراسر جهان خواهد بود.

 

خبرگزاری فرانسه می‌گوید مقام‌های فلسطینی از طریق تماس‌های دیپلماتیک خبردار شده‌اند که ترامپ در مراسم تحلیف خود در ۲۰ ژانویه خواهان انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس خواهد شد.

 

به گزارش رادیو فردا، محمود عباس روز شنبه پس از دیدار با پاپ فرانسیس در واتیکان، در مورد وعده انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم از سوی دونالد ترامپ، به خبرنگاران گفت که «منتظریم ببینیم چه اتفاقی می‌افتد، [اما] اگر چنین شود، به صلح کمک نخواهد کرد».

 

او در عین حال ابراز امیدواری کرد که وعده انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم محقق نشود.

 

عباس روز شنبه هم در گفت‌وگویی با روزنامه فیگارو، گفته است که با انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس، نه تنها مشروعیت نقش‌آفرینی آمریکا در حل این منازعه زیر سؤال خواهد رفت، بلکه راه‌حل دو دولت مستقل نیز نابود می‌شود.

 

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در این گفت‌وگو همچنین خبر داده است که در نامه‌ای به رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، به او در مورد انتقال پایتخت به بیت‌المقدس هشدار داده است.

 

عباس در عین حال یادآور شده، فلسطینی‌ها پس از رایزنی با دولت‌های عربی، در مورد نحوه پاسخ‌دهی به چنین اقدامی تبادل نظر خواهند کرد.

 

او تصریح کرده که تعلیق به رسمیت شناختن اسرائیل می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد، گرچه ما امیدواریم به آنجا نرسیم و بتوانیم با دولت آینده آمریکا همکاری داشته باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد